Week 6: Pangkor

15 oktober 2018 - Pangkor, Maleisië

Deze week was een week als veel andere, ik werk wat in het kantoor en haal daarna de kinderen op van school, help ze met huiswerk en speel een leuke pot voetbal met ze. maar dit weekend zijn ik en Wouter naar een eiland geweest, okal is het regenseizoen al even begonnen zijn we toch gegaan en daar ben ik erg blij mee! We vertrokken vrijdag avond en kwamen om half 1 's nachts aan in Lumut een klein dorpje waar ook de pond is naar het eiland. Hier hebben we een nacht geslapen in een mooi hotel en in de vroege ochtend zijn we door gegaan naar het eiland. na 45 minuten te varen kwamen we aan op het eiland en het was prachtig overal mooie vogels rond de haven en ook een klein dorpje. we hebben toen de taxi gepakt (een van de vele roze busjes) naar het hotel en hebben we onze spullen daar gedropt. We zijn gelijk naar het bijzondere strand gegaan en hebben we heel de dag gezwommen en enorm lekker gegeten bij een van de local restaurantjes aan het strand. We waren ook verbaast over hoe rustig het was en dat er weinig toeristen waren, dit was heel erg fijn. de volgende dag zijn we naar een Dutch fort geweest, dit was een kleine ruïne die niet veel voorstelde. Toen wisten we niet zo goed meer wat we moesten doen dus zijn we maar een stukje gaan lopen en dit pakte goed uit, we kwamen uit bij een mooie chineese tempel. Hier moesten we een aantal trappen op en dan kwamen we bij de tempel uit deze was niet zo bijzonder maar wat erg leuk was dat er over aapjes zaten en we hebben ons hier een uurtje vermaakt met het kijken naar aapjes. toen zijn we terug gegaan met de ferry naar Lumut en zijn we nog naar de Mangrove park geweest in de buurt van Lumut, dit was ook erg bijzonder om alle dieren te zien die daar leven, salamanders, krabben, kreeften, hele vreemde kruipende vissen en natuurlijk aapjes en dat was natuurlijk een mooi einde van het weekend.