Week 11: Singapore

15 november 2018 - Singapore, Singapore

Vrijdag 9 november zijn Wouter, Lucas en ik naar Singapore gegaan om een nieuw visum te krijgen, maar natuurlijk ook om deze prachtige stad te bekijken en mee te maken. Dit is voor mij de meest bijzondere stad die ik ooit gezien heb, alles is bijzonder en er is overal wel wat te zien. Ook is het een super diverse stad en wonen er mensen vanuit de hele wereld en dit merkte je ook als je over straat loopt. Wat ook erg bijzonder is zijn de bezienswaardigheden zoals de Gardens by the bay, dit zijn tuinen die zichzelf volledig onderhouden, door zonnepanelen op de Superbomen en de 15000 verschillende planten in de bomen. Ook heb je hier grote glazen koepels waar veel verschillende planten in tentoon gesteld worden, in deze koepels is het 10 graden kouder zodat de planten in een perfect klimaat leven. Er is elke avond een lichtshow en er zijn veel fonteinen die allemaal door de superbomen worden voorzien van stroom.

Naast deze tuinen Staat een groot hotel genaamd Marina Bay Hotel. dit is een super luxe hotel met een prachtig rooftop bar en de grootste infinity pool van de wereld. Een Nacht in dit hotel kost 200 euro en daar hebben we dus ook niet geslapen. Wel zijn we naar boven geweest om van het bijzondere uitzicht te genieten.

In Singapore moet je je goed aan de regels houden omdat als je iets fout doe je flinke boetes kunt krijgen, zo betaal je 300 euro als je een propje op de grond gooit, het is hier daarom ook brandschoon op straat. en dit geld zelfs voor plekken als chinatown waar het erg druk is en slecht te controleren.

Naast the gardens by the bay en Marina Bay Hotel zijn we ook naar verschillende andere plekken geweest, zoals chinatown, Little India en little Holland... Ja little Holland, dit is vernoemd naar iemand die Holland heet met zijn achternaam en dit heeft niks te maken met nederland, maar de inwoners hebben hier wel gebruik van gemaakt. zo heb je hier een cafe die the windmill heet en een Eindhovenaar is hier een snackbar begonnen waar hij frikandellen en kroketten verkoopt voor maar liefst 4 euro per stuk, maar dit was het wel waard na 3 maanden in Azië te zijn. Verder zijn we nog naar Orchard road geweest, dit is een winkelstraat met de grootste en duurste merken die er zijn, denk dan aan Rolex, Apple, Gucci en natuurlijk een H&M.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade