Week 1: de week in vogelvlucht.

7 september 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Aan het begin van de week heb ik een prachtig verhaal geschreven over wat ik hier allemaal heb gedaan. deze week was iets minder avontuurlijk omdat ik de hele week stage heb gelopen. maar dat betekend niet dat het niet leuk was. ik leer de kinderen al steeds beter kennen en zij kennen mij ook steeds beter.

In de ochtend het ik tot nu toe 2 taken gekregen, deze hebben te maken met het vinden van een belangrijke nieuwe sponsor namelijk een grote Internationale bank. hiervoor ben ik eerst informatie gaan opzoeken over de bank, wat ze allemaal aanbieden maar ook hoeveel werknemers ze hebben en wie de baas is van de bank. daarna ben ik in de Financial Statements gedoken en heb ik een aantal mooie grafieken gemaakt, dit is natuurlijk het wat saaiere en minder leuke gedeelte. maar in de middag kan de pret beginnen, dat haal ik nu nog samen met Gjeb de Russische Intern de kinderen op van school en gaan we ze helpen met huiswerk en daarna lekker spelen met de kinderen. hierdoor schep ik echt een vertrouwens- band op met de kinderen en hierdoor voelen zei zich veilig om open te zijn. de ouderen kinderen doen hun eigen huiswerk, maar die heb ik leren kennen door te voetballen. ze zitten in een zaalvoetbalteam (The Agathians Warriors) met een coach die ook de gedragscoach is en ik heb donderdag 6-september een vriendschappelijke wedstrijd gespeeld met de jongens tegen een school in de buurt (17-14 gewonnen). ook speel ik elke dag tijdens speel tijd een potje met de ouderen jongens omdat ik de kleine jongens al tijdens het huiswerk maken zie.

Als ik thuis kom van stage ben ik erg moe en ga daarom ook vroeg slapen, op Woensdag na. we hadden afgesproken met een aantal mensen die ook uit Nederland komen om wat te drinken. en door puur toeval kwamen er een aantal jongens uit Eindhoven en hebben we elkaar zonder twijfel al een aantal keer gezien zonder het door te hebben.

groetjes uit Kuala Lumpur
Ps: ik mag vooraan mee doen met het team.