Week 2: Weekend in Penang

19 september 2018 - Penang George Town, Maleisië

Dit weekend zijn we naar Penang geweest dit is een schiereiland boven Kuala Lumpur en het is ongeveer 4 uur rijden met de bus. we waren vrijdag nacht vertrokken met een bus die er 7 uur over reed en we waren dus 6 uur in de morgen aangekomen op Penang. hier regende het erg hard en het zag er ook niet mooi uit, de moed zakte bij iedereen een beetje in de schoenen omdat we ook erg moe waren. toen we om 8 uur onze spullen in het hotel konden zetten waren we erg blij, omdat we ook te horen kregen dat we al meteen in de kamer konden om nog even te slapen voor het megabedrag van 10 Rm ( 2 euro). na het slapen om 11 uur zijn we de stad gaan verkennen, maar het regende nog steeds dus we zijn met een aantal paraplu's van het hotel naar het centrum gelopen, hier hebben we een street art rondje gelopen en kwamen we er achter dat we op een verkeerde manier hier heen zijn gegaan. we dachten namelijk aan strand en mooie bos plekjes, maar Penang zit vol historie van de oude Engelse kolonies en cultuur van de mensen en geloven die er allemaal leven, dit merk je aan de Tempels tussen de Engelse gebouwen, en in de rijke buurt zijn allemaal heren huizen die door de Engelse zijn gebouwd en nu bewoont worden door rijke Maleis. Naast dat Penang erg mooi en knus is staat Penang er om bekend dat ze het beste eten hebben van Maleisië en dat is heel wat omdat ze hier in Maleisië erg trots zijn op hun eten. Maar hier hebben we wel erg van genoten, zo zijn er 2 groten foodmarkets waar je bij 3 verschillend tentjes bestelt met een tafelnummer en ze het dan vanuit 3 plekken je eten komen brengen, en vervolgens 15 Rm (3 euro) betaalt voor al het eten. hier hebben we 3 keer gezeten in 2 dagen en het was een groot succes, want we hadden het heel de busreis terug over dat we de loempia's erg zullen missen. op de laatste dag hadden we nog 6 uur voordat de bus vertrok en dit was perfect om nog even met een Taxi de berg op te gaan om naar de grootste tempel van Maleisië te gaan. Het is een prachtige tempel met een mooi uitzicht over Penang, ook zijn er 4 grote kamers waar groten buda's stonden, het was erg indrukwekkend omdat de beelden zo groot zijn maar wel erg mooi, aan de top van de tempel staat een mega beeld met een mega overdekking. hierna zijn we rustig aan terug gelopen naar beneden en hebben we de taxi gepakt naar het hotel om onze spullen op te pikken en door naar de bus plaats te gaan, en dat was het weekend.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl